HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 20 HAZİRAN 2025, CUMA

Cadde 54 ve deprem...

Detaylı araştırma ve korkunç gerçekler!..
15.08.2018 00:00

Cadde 54 aslında Serdivan Belediyesi'nin bir projesi. Belediyenin kendi mülkiyetinde olan bir arazi üzerine kat karşılığı ihale yoluyla inşa ediliyor. Serdivan Belediyesi'nin bu projede ortaklığı var.

  YU Group ve TurkMall işbirliğinde inşaatı devam eden Cadde 54 bünyesinde barındıracağı 500'e yakın ofis ve rezidans, 450 adet stüdyo rezidans, yaklaşık 1500 araçlık otopark, cadde ve mağazaları ile sıradan ve basit olmayan bir proje. 52 dönüm arazi üzerinde 5 katlı olarak Serdivan'da inşaatı devam eden Cadde 54 projesinin yatırım değeri ise 750 milyon lira. Sakarya için büyük, Türkiye için örnek ve iddialı bir proje. Ancak 5 katlı olarak inşa edilmesi deprem bölgesi için büyük bir risk ve Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nin uyguladığı yatay büyüme modeline de uymuyor. Ayrıca Serdivan Belediyesi'nin başlangıçta 3 kat olarak verdiği inşaat iznini daha sonra 5 kat olarak revize etmesi de hala tartışılıyor. Cadde 54 projesi hizmete girdiğinde bölgeye getireceği trafik yükü ve insan yoğunluğunu mevcut altyapı ile çözmek mümkün olmayacak. Sakarya, 1 milyona yaklaşan nüfusu ile İstanbul'a en yakın şehirlerden biri. Aynı zamanda deprem kuşağı üzerinde ve çok sağlıklı bir zemin yapısına da sahip değil. Bu nedenle Sakarya Büyükşehir Belediyesi, 1999 depreminden bu yana 2000 yılından sonra kat sınırlaması yaparak hem deprem açısından önlem alıyor ve hem de farklı bir şehir görünümü düşüncesiyle yatay büyümeyi uyguluyor. Yatay büyümeyle aynı zamanda insan fıtratına daha uygun bir şehirleşmenin ve örnek bir mimari tarzın yaygınlaşmasına da öncülük ediyor. Sakarya'da konutlar 3 katla sınırlı ve Türkiye'de bu uygulamanın başka bir örneği de yok. Deprem bölgesi için bu doğru bir tercih. Çünkü, Sakarya 1999 yılında meydana gelen depreme hazırlıksız yakalandı ve faturasını da ağır ödedi. Neredeyse 20 yıl oldu. Yeni kuşaklar hatırlamıyor bile. Depremi yaşayanlar aradan geçen bu sürede deprem kaygılarını ve yaşadıkları sıkıntıları da çoktan unutmuş durumda. Ama tekrar hatırlatmakta fayda var. 1943, 1957, 1967 ve 1999 tarihlerinde meydana gelen depremler Sakarya'da önemli can ve mal kayıplarına neden oldu. 1999'da meydana gelen 7,4 şiddetindeki deprem Kocaeli, Sakarya ve Yalova başta olmak üzere, İstanbul, Bolu, Bursa, Eskişehir ve Zonguldak'ta etkili olarak hissedildi. Resmi kayıtlara göre Kocaeli'nde 9 bin 477, Sakarya'da 3 bin 891, Yalova'da 2 bin 504, İstanbul'da 981, Bolu'da 270, Bursa'da 268, Eskişehir'de 86 ve Zonguldak il sınırı içinde de 3 kişi olmak üzere toplam 17 bin 480 kişinin can verdiği büyük felakette toplamda 43.953 kişi yaralandı, 505 kişi de sakat kaldı, yüz binin üzerinde insan da evsiz kaldı. Ayrıca, 213.843 konut ve 30.540 işyeri de hasar gördü. Deprem sonrasında hasar gören illerde yapılan incelemelerde toplam 244.383 tane hasarlı binanın 72.313 tanesi (%29,6) Kocaeli'nde, 57.661 tanesini de (%23,6) Sakarya'da oluştu. Ayrıca Adapazarı şehir merkezindeki 27 adet mahallede depremde hasar gören binaların kat adetlerine göre değerlendirilmesi de yapıldı. Değerlendirme sonucunda 3 ve daha az katlı yapılarda hasar oranı % 40 civarındayken, 4 kat ve üzerine çıkıldığında bu oranın % 60-90'a ulaştığı belirlendi. Yani kat adedinin artması ile depremde hasar görme oranı da artıyor. Sonuç ortada. O halde yatay büyümeye devam. Hasan ÇOŞKUN https://www.sakaryamedyasi.com/2018/06/01/cadde-54-turkiye-gundeminde/ https://www.sakaryamedyasi.com/2018/02/10/bakandan-mahkemelik-olan-cadde-54-projesine-tam-not/  
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--

logo

   E-posta: bilgi(@)sakaryamedyasi.com.tr
Tüm hakları Sakarya Medyası adına saklıdır: ©2019-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir.
Mobil uyumlu haber yazılımı: www.eticaret.com.tr