350 MİLYON BATAKLIKTA ÇÜRÜYOR!..
Adapazarı-Bartın Demiryolu Projesi'nin Adapazarı-Karasu ayağında çalışmalar 7 yıl önce durdu. Temele harcanan 350 milyon lira çürümeye terk edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ın ziyaretinde konu gündeme gelmedi...
RÜYA PROJE HAYAL PROJEYE DÖNDÜ
Rüya proje olarak adlandırılan ?Adapazarı-Karasu Limanı-Ereğli-Bartın Bağlantı Hattı Demiryolu' Projesinin Adapazarı-Karasu ayağının yapımına 2010 yılında başlandı. 2 yıllık çalışma sırasında Adapazarı-Söğütlü arasında temel çalışmaları gerçekleştirildi. 350 milyon liralık harcama sonrası müteahhit firma işi yakıp bıraktı. Köprü ayakları yapılan ve temel kazıkları çakılan hattaki çalışmalar, Seza Şirketi tarafından zeminde öngörülemeyen sebepleri öne sürülerek durduruldu...
7 YILDIR ÇİVİ ÇAKILMIYOR
Aradan geçen süre içinde Ulaştırma Bakanlığı, yolun yapımına yeniden başlanması için birçok formülü devreye soktu. Ancak hiçbirinden sonuç alınamadı. Karasu limanını Adapazarı, Ferizli OSB'lere bağlayacak olan Adapazarı-Karasu demiryolunda aradan geçen 7 yıllı süreçte temel çalışmaları zarar görmeye başladı. Adapazarı-Karasu Demiryolu'nu gözden çıkaran Bakanlık, Karasu-Bartın Demiryolu için proje hazırlama ihalesine çıktı...
YAKIN ZAMANDA İÇİN UMUT YOK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan Cumartesi günü ilimize gerçekleştirdiği ziyaret sırasında TÜVASAŞ, Kuzey Marmara Otoyolu ve ikinci Ankara-İstanbul YHT hattıyla ilgili müjdeler verdi. Hatta Sakarya'da gündemde olan hafif raylı sistemle ilgili destek sözü verdi. Ancak Ulaştırma Bakanı Turhan'ın Sakarya'daki ziyaretleri sırasında Karasu Demiryolu projesi hiç gündeme gelmedi. Anlaşılan yakın zamanda bu yolda bir çalışma olmayacak...