Bağımsız Siyasetçi Ender Serbes, Adapazarı-İstanbul arasındaki Ada Treni'nin Mithatpaşa durağından
değil, Adapazarı Merkez Gar Binası'ndan yapılması gerektiğini belirterek, "Sakaryalıların güvenli ve
ucuz ulaşıma ulaşmak için, bir dolmuş ücreti daha vermesi ve zaman kaybetmesini önlemek için
seferler yeniden Gar Binası'ndan başlatılmalı." dedi.
RAYLI SİSTEMİ YETERİNCE VE VERİMLİ DEĞERLENDİREMİYORUZ
Ender Serbes, yaptığı açıklamada, bu gün dünyada raylı sistemin, en önemli ulaşım aracı haline
geldiğini kaydetti. Gelişmiş ülkelerin demiryoluna çok büyük yatırımlar yaptıklarını ve ağlarını
genişletmek için büyük çaba harcadıklarını ifade eden Serbes, "Türkiye'de de son yıllarda demiryolu
alanında ciddi gelişmeler olması ve raylı sistemin öneminin anlaşılmasına rağmen, Adapazarı-İstanbul
Tren seferlerinin çok seyrek olması ve ulaşımı zor bir istasyon üzerinden faaliyet göstermesi anlaşılır
gibi değil. Demiryolu ulaşımı olmayan iller olması için can atarken Sakarya'mızda geçmişten beri var
olan raylı sistemin yeterince ve verimli değerlendirilmiyor olması büyük bir tezat oluşturuyor."dedi.
SEFERLER GAR BİNASI'DAN BAŞLAMALI VE ARTTIRILMALI
Adapazarı-İstanbul demiryolu hattının tarihsel sürecinin 1899 yılına kadar dayandığını dile getiren
Serbes, bu hatta şubat 2012'de Yüksek Hızlı Tren (YHT) yol yapım çalışmaları sebebiyle seferlerin iptal
edildiğini hatırlattı. Yaklaşık 7 yıl sonra Mart 2019'da seferlerin yeniden başladığı bilgisini veren
Serbes, "Uzun yıllar hızlı tren hattının düzenlenmesi sürdü. Ada Treni seferlere yeniden başladı ama
sefer sayısı çok azaldı. Bu kez de pandemiyle mücadelede alınan kararlar nedeniyle Ada Treni seferleri
Mart 2020 tarihinde tamamen durduruldu. 28 Mayıs'ta normalleşme sürecinin başlamasıyla birlikte
seferler Adapazarı merkez Gar Binası'dan değil Mithatpaşa istasyonundan sürdü. Merkezden
Mithatpaşa istasyonuna kadar olan eski elektrik hatlarının yenilenmesi için ihale yapıldı. Ancak
aradan uzun zaman geçmesine rağmen sahadaki yenileme çalışması halen başlatılmadı. Adapazarı
Ekspresi Sakarya halkının kullandığı, faydalandığı ve beklediği bir hizmet." diye konuştu.
GÜVENLİ VE UCUZ ULAŞIM YENİDEN SAĞLANMALI
Adapazarı, Kocaeli ve İstanbul arasında yoğun bir şekilde yolcu taşıyan Ada Ekspresi'nin çalışmalar
hemen bitirilip merkez Gar Binası'ndan başlaması gerektiğinin çizen Serbes, şunları kaydetti: "Daha
önceki yıllarda Adapazarı-İstanbul Ekspresi 11 gidiş, 11 dönüş şeklinde yoğun bir şekilde çalışıyordu.
Bu hatta yoğun bir ilgi vardı. Özellikle Sakarya'dan sanayi bölgesi olan Kocaeli'ne ve İstanbul'a
çalışmak için giden işçi kardeşlerimiz karayolu taşımacılığına göre neredeyse yarı yarıya ucuz, iyi bir
alternatif olan demiryolunu tercih ediyordu. YHT devreye girmesi ile sefer sayıları azaldı ve en son 2
gidiş, 2 dönüşe kadar düşürüldü. Kalkış yerinin Mithatpaşa durağına alınması da vatandaşa ek
ekonomik külfet ve zaman kaybına yol açtı. Bazı bölümleri YHT ile ortak kullanılan bu hatta günde en
az 5 gidiş, 5 geliş den az olmayacak şekilde iyi bir planlama ve istikrarlı uygulama ile sefer sayıları
mümkün olduğunca arttırılmalıdır. İstikrar korunur ve seferle düzenli şekilde devam ederse daha
önceki yoğun talep sürer. Halkımız, zaten alt yapısı hazır bu alternatif, ucuz ve güvenilir ulaşım
imkanından yararlanır. Ayrıca engelli kardeşlerimiz ücretsiz, emekli, güvenlik mensupları gibi
guruplarda indirimli olarak bu hattan faydalanıyordu."
Gerekli düzenlemelerin bir an önce tamamlanıp, Sakarya tarihinde önemli bir yeri olan Ada Ekspresi
seferlerinin yeniden Merkez Gar Binası'ndan başlatılması gerektiğine dikkat çeken Serbes, böylesine
hazır ve müşteri potansiyeli yüksek olan bir hattın verimli kullanılmamasının şehrimiz adına büyük bir
kayıp olduğunu vurguladı. Serbes "Sakarya olarak raylı sisteme hep birlikte sahip çıkmalıyız. Gücü
olan bütün yöneticiler, siyasiler bu konuda ağız ve güç birliği yapmalıdır." çağrısında bulundu.