2014 yılında yapımına başlanan ancak 3 ay sonra inşaatta meydana gelen çökme nedeni ile inşaatına ara verilen Arifiye Yüksek Hızlı Tiren Garı faaliyete başladı.

Yapımına 2014 yılı Şubat ayında başlayan Arifiye Tren Garında, 29 Mayıs 2014 Perşembe günü saat:17:35 sularında ikinci katın beton atma çalışması sırasında yaşanan çökme nedeniyle, inşaatın bitim tarihi gecikti.
TCDD yetkililerinden alınan bilgiye göre, kaza nedeniyle yapılan soruşturma ve sonrasındaki hukuki süreç inşaatın planlanan tarihte bitmemesinde etkili oldu.

Yapımı büyük ölçüde tamamlanan Arifiye Tren Garının bazı bölümleri vatandaşa hizmet vermeye başladı.
Başkan İsmail Karakullukçu yaptığı açıklamada;
"Cumhuriyet tarihimizin en büyük yatırımlarından biri olan Yüksek Hızlı Tren Projesi kapsamında yenilenen Arifiye Tren Garının inşaatı büyük ölçüde tamamlandı. T.C.D.D. yetkililerinden aldığımız bilgiye göre; Garın bazı bölümleri geçici yerlerinde vatandaşa hizmet vermeye başladı. Ancak, Gar tümüyle hizmete girmediği için bazı eksiklikler söz konusu. 2017 yılı içerisinde tümüyle hizmete girmesi planlanan Arifiye Tren Garında vatandaşlarımızın biraz daha sabırlı olmaları gerekiyor.

Arifiye Tren Garının tümüyle hizmete girmesiyle Arifiye tarihi misyonunu sürdürerek, hem Sakarya'nın dışa açılan kapısı, hem de İstanbul'un Anadolu'ya açılan kapısı olmaya devam edecek. Arifiye'mizin gelişimine büyük katkı sağlayan projeler bir bir hayata geçtikçe, Arifiye'miz büyüyor, gelişiyor. Biz de, bu süreçte vatandaşımızın ihtiyaçlarını göz önüne alarak, alt yapı yatırımlarımızı hayata geçiriyoruz. Belediye olarak yaşanan gelişime ve büyümeye hazırlıklı olmak zorundayız." dedi.

29 Mayıs 2014 Perşembe günü akşam saatlerinde inşaatta meydana gelen göçük te bir işçi hayatını kaybetmişti. Mahkeme verdiği kararda işçi ölümüne neden olan inşaat firmasını değil, şantiye şefini sorumlu tuttu. Mahkeme kararında inşaat şirketi veye mal sahibi sorumlu değildir kararını verdi.