HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 22 HAZİRAN 2025, PAZAR

Ferrero hakkında bilmediklerimiz?...

17.08.2016 00:00

BİR AİLENİN ÖYKÜSÜ

Grup'un gelişmesine öncü olan büyük lider Michele Ferrero'dur. Sıradışı fikirleri ve yeni ürünler yaratma arzusuyla, Ferrero milyonlarca tüketicinin beslenme alışkanlığında devrim yapmıştır. Eşi Maria Franca ile aralarında inşa ettikleri istikrarlı ve verimli işbirliği sayesinde, Ferrero, 2. Dünya Savaşından sonra şekerleme sektöründe açtığı üretim sahaları ve yurtdışı ofisleri ile Şirketini Uluslararası Grup'a dönüştürmeyi başaran ilk İtalyan sanayici olmuştur. Bu başarının köklerini keşfedebilmek için 40'lı yıllara dönmemiz gerekiyor. O yıllar, Michele'nin anne ve babası olan Piera ve Pietro'nun bir pastaneyi fabrikaya dönüştürdüğü yıllardır. İleriye dönük atılan bu ilk ve kararlı adımlar, Pietro Ferrero ve o zamanlar henüz çok küçük olan oğlu Michele'ın 'icat ettikleri' ürünler sayesinde gerçekleşmişti. Başarının bir diğer anahtarı da 1949 yılında vefat eden Pietro'nun kardeşi Giovanni'nin organize ettiği etkili satış ağı olmuştur. Ve artık Ferrero'nun öyküsü üçüncü nesle kadar ulaşmıştır. Michele ve Maria Franca'nın oğulları, Pietro ve Giovanni Ferrero 10 yılı aşkın bir süre boyunca Grup'un başında Genel Müdürler olarak birlikte çalışmışlardır. 2011 yılının Nisan ayında Pietro Ferrero, Ferrero Sosyal Teşebbüsleri'ni yeniden başlatma hedefiyle ilham kaynağının kendisi olduğu insani bir görev üzerinde çalışırken Güney Afrika'da trajik bir şekilde hayatını kaybetmiştir. Bugün, Giovanni Ferrero, anne-babası ve kardeşiyle gönülden paylaştığı ilerleme motivasyonunu muhafaza etme ve daha iddialı hedeflere ulaşma amacıyla Şirketi başarılı bir şekilde yönetmeye devam etmektedir. Tıpkı dün gibi bugün de Şirket yapısı aile değerlerine sıkı sıkıya bağlıdır. Kısacası, bu çok-milletli şirketin ticari markasının, iş hacminin ve büyüme hızının ardında gücünü Ferrero Kuruluşu'nun sloganı olan 'Çalış Yarat Ver' sözlerinden alan, iradeli ve mükemmel bir Piedmont'lu ailenin öyküsü yatmaktadır.

MİSYON

Üstün kalite, mesleki hassasiyet, ürün tazeliği, en iyi ham maddelerin özenle seçimi, tüketicileri göz önüne alma ve onlara saygı duyma: bunlar, Ferrero ürünlerinin dünya genelindeki milyonlarca tüketici tarafından tanınmasına ve sevilmesine katkıda bulunan 'anahtar kelimeler' ve değerlerdir. Ferrero ürünleri yaratıcı fikirlerin meyveleridir ve bu yüzden de geniş bir coğrafyaya yayılmış olmalarına rağmen, çoğu kez taklit edilememektedir. Pek çok ülkede gerçek birer kültür ikonu olarak kabul edilen bu ürünler aynı zamanda bu ülkelerin geleneklerinin ve toplumsal hafızasının bir parçası haline gelmiştir. Bununla birlikte Ferrero, hijyen, çevre, sosyal meseleler ve şirketin bulunduğu bölgelerdeki yerel topluluklar kadar kendi insan kaynaklarına gösterdiği ilgiyle özdeşleşmiştir. Günümüzde Ferrero ürünlerinin birçoğu 'küresel'dir; yani her yerde satılmaktadır. Ferrero, şu an dünyanın en büyük dördüncü şekerleme grubudur. Ancak, Ferrero'yu diğerlerinden ayıran özellik onun 'küreyel' (küresel düşünüp yerel davranmak), diğer bir ifadeyle yerel topluluklarla olan bağının kopmasına izin vermeksizin uluslararası gelişmeye odaklanan hem küresel hem de yerel bir şirket olmasıdır. Tüketicilerimiz her zaman stratejilerimizin merkezindedir. Ferrero'nun tüketicileri ile olan ilişkisi, yılların tecrübesi, uzmanlığı, anlayışı ve öngörüsüyle şekillenen uzun soluklu ve karşılıklı güvene dayanmaktadır. Bu, Ferrero'nun tüketici gereksinimlerini dikkate aldığının bir göstergesi ve şirketin başarısının önemli bir faktörüdür.

İŞLETME FAALİYETİ

Ferrero Grubu'nun holding şirketi olan Ferrero International S.A. Grubun 31 Ağustos 2011'de sona eren yıla ait konsolide mali tablolarını onayladı. Belirtilen tarih itibariyle Grup bünyesinde yetmiş iki bağlı şirket otuz sekiz iş birimi, on beş üretim tesisi ile üç sosyal yardım organizasyonu bulunmaktadır ve Grubun ürünleri yüzden fazla satış noktasına dağıtılmaktadır. Giovanni Ferrero'nun İcra Kurulu Başkanlığını (CEO) yürüttüğü Grup faaliyet yılını önceki yıla göre yüzde 9.1'lik bir artışla 7,218 milyon Euro konsolide ciro ile kapattı. Özellikle Rusya, ABD ve Brezilya'da gerçekleşen kâr çok olumlu bir seviyededir. Diğer taraftan önceki yıla göre %4.1 azalarak 856 milyon Euro olarak gerçekleşen Grubun toplam vergi öncesi kazancı tüm dünya ülkelerini etkileyen yüksek finansal dalgalanma ile birlikte uluslararası düzeydeki aşırı zor ekonomik şartların bir sonucudur. 2010/11 yıllarındaki ortalama istihdam 21.913 kişi olup bu rakam önceki yılın istihdam seviyesinden çok da farklı değildir (21.736 kişi). 31 Ağustos 2011'de sona eren yıl içerisinde Grup 382 milyon Euro (cironun %5.3'ü) tutarında yeni yatırım yapmış ve bunun 350 milyonu Grubun üretim faaliyetlerini güçlendirmek için harcanmıştır. İnovasyon ve AR-GE alanında verilen sürekli desteğe ek olarak Ferrero'nun İtalya, Almanya, Polonya ve Belçika'daki üretim tesislerinde enerji ve çevresel sürdürülebilirliğe yönelik yatırımlar gerçekleştirilmiştir. Grup, Ferrero Sosyal Yardım programı çerçevesinde dünyanın fakir bölgelerinin kalkınmasına yönelik girişimlerine devam etmektedir.

ÜRÜNLERİMİZ

NUTELLA

Dünyanın en özel markalarından biri olan NUTELLA®, 1944 yılında İtalya'nın Piedmont bölgesinin Alba şehrinde yaşayan pasta şefi Pietro Ferrero tarafından geliştirilmiş bir fikre dayanır. Gerçek kakao ve Karadeniz'in lezzetli fındıklardan oluşan eşsiz formülü ile NUTELLA®, 60 yıldır güne lezzetli bir kahvaltı ile başlama imkânı sunuyor. Eşsiz lezzeti ile NUTELLA® Kahvaltının Yıldızı!
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--

logo

   E-posta: bilgi(@)sakaryamedyasi.com.tr
Tüm hakları Sakarya Medyası adına saklıdır: ©2019-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir.
Mobil uyumlu haber yazılımı: www.eticaret.com.tr