MİSYON
Üstün kalite, mesleki hassasiyet, ürün tazeliği, en iyi ham maddelerin özenle seçimi, tüketicileri göz önüne alma ve onlara saygı duyma: bunlar, Ferrero ürünlerinin dünya genelindeki milyonlarca tüketici tarafından tanınmasına ve sevilmesine katkıda bulunan 'anahtar kelimeler' ve değerlerdir. Ferrero ürünleri yaratıcı fikirlerin meyveleridir ve bu yüzden de geniş bir coğrafyaya yayılmış olmalarına rağmen, çoğu kez taklit edilememektedir. Pek çok ülkede gerçek birer kültür ikonu olarak kabul edilen bu ürünler aynı zamanda bu ülkelerin geleneklerinin ve toplumsal hafızasının bir parçası haline gelmiştir.
Bununla birlikte Ferrero, hijyen, çevre, sosyal meseleler ve şirketin bulunduğu bölgelerdeki yerel topluluklar kadar kendi insan kaynaklarına gösterdiği ilgiyle özdeşleşmiştir.
Günümüzde Ferrero ürünlerinin birçoğu 'küresel'dir; yani her yerde satılmaktadır. Ferrero, şu an dünyanın en büyük dördüncü şekerleme grubudur.
Ancak, Ferrero'yu diğerlerinden ayıran özellik onun 'küreyel' (küresel düşünüp yerel davranmak), diğer bir ifadeyle yerel topluluklarla olan bağının kopmasına izin vermeksizin uluslararası gelişmeye odaklanan hem küresel hem de yerel bir şirket olmasıdır.
Tüketicilerimiz her zaman stratejilerimizin merkezindedir. Ferrero'nun tüketicileri ile olan ilişkisi, yılların tecrübesi, uzmanlığı, anlayışı ve öngörüsüyle şekillenen uzun soluklu ve karşılıklı güvene dayanmaktadır. Bu, Ferrero'nun tüketici gereksinimlerini dikkate aldığının bir göstergesi ve şirketin başarısının önemli bir faktörüdür.
İŞLETME FAALİYETİ
Ferrero Grubu'nun holding şirketi olan Ferrero International S.A. Grubun 31 Ağustos 2011'de sona eren yıla ait konsolide mali tablolarını onayladı. Belirtilen tarih itibariyle Grup bünyesinde yetmiş iki bağlı şirket otuz sekiz iş birimi, on beş üretim tesisi ile üç sosyal yardım organizasyonu bulunmaktadır ve Grubun ürünleri yüzden fazla satış noktasına dağıtılmaktadır.
Giovanni Ferrero'nun İcra Kurulu Başkanlığını (CEO) yürüttüğü Grup faaliyet yılını önceki yıla göre yüzde 9.1'lik bir artışla
7,218 milyon Euro konsolide ciro ile kapattı. Özellikle Rusya, ABD ve Brezilya'da gerçekleşen kâr çok olumlu bir seviyededir. Diğer taraftan önceki yıla göre %4.1 azalarak 856 milyon Euro olarak gerçekleşen Grubun toplam vergi öncesi kazancı tüm dünya ülkelerini etkileyen yüksek finansal dalgalanma ile birlikte uluslararası düzeydeki aşırı zor ekonomik şartların bir sonucudur.
2010/11 yıllarındaki ortalama istihdam 21.913 kişi olup bu rakam önceki yılın istihdam seviyesinden çok da farklı değildir (21.736 kişi).
31 Ağustos 2011'de sona eren yıl içerisinde Grup 382 milyon Euro (cironun %5.3'ü) tutarında yeni yatırım yapmış ve bunun 350 milyonu Grubun üretim faaliyetlerini güçlendirmek için harcanmıştır. İnovasyon ve AR-GE alanında verilen sürekli desteğe ek olarak Ferrero'nun İtalya, Almanya, Polonya ve Belçika'daki üretim tesislerinde enerji ve çevresel sürdürülebilirliğe yönelik yatırımlar gerçekleştirilmiştir. Grup, Ferrero Sosyal Yardım programı çerçevesinde dünyanın fakir bölgelerinin kalkınmasına yönelik girişimlerine devam etmektedir.
ÜRÜNLERİMİZ
NUTELLA
Dünyanın en özel markalarından biri olan NUTELLA®, 1944 yılında İtalya'nın Piedmont bölgesinin Alba şehrinde yaşayan pasta şefi Pietro Ferrero tarafından geliştirilmiş bir fikre dayanır. Gerçek kakao ve Karadeniz'in lezzetli fındıklardan oluşan eşsiz formülü ile NUTELLA®, 60 yıldır güne lezzetli bir kahvaltı ile başlama imkânı sunuyor. Eşsiz lezzeti ile NUTELLA® Kahvaltının Yıldızı!