Bağımsız Siyasetçi Ender Serbes, şehirde son zamanlarda yaşanan ve saatlerce süren elektrik kesintilerinin
artık milleti bıktırdığını ve bu konuda acilen çözüm bulunması gerektiğini belirterek,"SEDAŞ örneğinde olduğu
gibi, özelleştirilen ancak iyi hizmet sunamayan tüm kurumların sözleşmeleri fesh edilmeli." dedi.
Ender Serbes, yaptığı açıklamada, vatandaşlardan yoğun şekilde Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş (SEDAŞ) ile ilgili
şikayet aldıklarını söyledi. Sakarya'da son zamanlarda çok sık elektrik kesintileri yaşanmaya başlandığını ifade
eden Serbes, "Bu kesintilerin bazıları saatlerce sürebiliyor. Bu da bir çok mağduriyeti beraberinde getiriyor.
Özellikle evde hastası olupta elektrikli tıbbı cihazlarla desteklenen hastalar bu kesintiler sebebiyle çok zor
durumda kalıyorlar. Ayrıca uzun saatler kesilen elektrik meskenlerin yanında esnafı da mağdur ediyor. Kesinti
bilgisayarları, aydınlatmayı, interneti, kombiyi, klimayı, tezgahları, soğutucuları ve derin dondurucuları devde
dışı bırakıyor. Ticaret felç oluyor, esnaf maddi manevi ciddi bedeller ödüyor. Uzun saatler süren kesintilere
güç kaynağı ve benzeri tedbirler de yetemiyor." diye konuştu.
ÖZELLEŞTİRİLİNCE MİLLETİN MEMNUNİYETSİZLİĞİ ARTTI
SEDAŞ ile ilgili şikayetlerin bitmediğinin altını çizen Serbes, bu zamanda hala uzun süre elektrik kesintilerinin
yaşanmasının inanılır gibi olmadığını vurguladı. Bu kurumların özelleştirilmeden önce daha iyi hizmet
verdiğini ve bu kadar sık kesinti yaşanmadığını dile getiren Serbes, şunları kaydetti: "Devlet işletmesi
altındayken milyarlarca dolar kâr eden Elektrik ve Telekom gibi kurumlar ne hikmetse özelleştirildi.
Özelleştirildikten sonra öncelikli olarak kâr amacı güden bir anlayışın benimsenmesi, ayrıca iyi bir denetim ve
yaptırım yapılmaması sebebiyle hizmet kalitesi hızla düştü. Yeterli altyapı yatırımı yapmadığından ve hizmet
aksamalarından dolayı maalesef özelleştirilen kurumlarla ilgili milletin memnuniyetsizliği haklı olarak arttı."
İYİ HİZMET YOK AMA ZAM VAR
Özelleştirilen kurumlardan iyi hizmet alamamanın yanında sürekli yapılan zamlarında artık milleti bıktırdığını
anlatan Serbes, "1 Temmuz'dan itibaren geçerli olmak üzere elektrik fiyatlarında tüm abone gurupları için
yüzde 15 zam yapıldı. Yapılan bu zamlarla birlikte son 3,5 yılda elektrik toplamda yüzde 122 zamlandı. Bu
zam oranı gerçekten korkunç. Doğalgaza da yüzde 12 zam geldi. Zaten doğalgaza her ay otomatik olarak
zamlanıyor. Emeklinin Temmuz ayında alacağı zam oranından fazlası daha cebine girmeden eridi. Asgari
ücretli, dar gelirliler ne yapacağını şaşırdı. Faturalar neredeyse en büyük gider kalemi olarak milletin sırtına
yük olarak bindi. Vatandaşın artık birinci önceliğini gıda harcamaları değil fatura ödemeleri aldı. Millet
boğazından kesip sağlıklı beslenmeyi bir kenara bırakıp fatura ödeme telaşına düştü. Millete yazık edildi."
şeklinde konuştu.
TOPLUMUN BÜTÜNÜNÜN HİZMET ALDIĞI KURUMLAR
Elektrik, Telekom ve hatta doğalgaz gibi milletin bütünün hizmet aldığı kurumların özelleştirilmemesi
gerektiğinin altını çizen Serbes, "Türk Telekom'dan, özelleştirilen elektrik şirketlerinden şikayetler bitmiyor.
Elektriğin dağıtımının özelleştirilmesi iyi sonuç vermemesine rağmen şimdi de hali hazırda milyarlarca dolar
kâr eden ve hizmetinde hiçbir aksaklık yaşanmayan Türkiye Elektrik İletim Anonim Şirketi (TEİAŞ) da
özelleştirilme kapsamına alındı. Toplumun bütününün hizmet aldığı bu kurumların özelleştirilmesi milleti
mağdur ediyor. Bu artık tescillendi. Devlet eliyle işletilebilen ve birinci önceliği millete en uygun fiyatlar ile
kaliteli hizmet etmek olan kurumlar özelleştirilmemeli. Elektrik, telefon, internet ve hatta doğalgaz gibi
kurumların sözleşmelerinin bir an önce iptal edilerek önceliği vatandaşın memnuniyeti ve kazanımı olacak
şekilde tekrar devlet eliyle işletilmesi, halkımızın daha önce olduğu gibi en yüksek kalitede ve standartta
hizmetlere en uygun fiyatlar ile kullanabilmesi sağlanmalıdır." çağrısında bulundu.