HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 18 HAZİRAN 2025, ÇARŞAMBA

Avrupa’nın en büyük mobilya fuarı 26-31 Ocak tarihlerinde İstanbul’da

Avrupa'nın ve Türkiye'nin en büyük mobilya fuarı, 26-31 Ocak tarihleri arasında
260 bin metrekarelik alanda, 23 salona yerleştirilmiş 3000'den fazla yerli ve
yabancı markanın katılımı ile düzenlenecek. Dünyanın 8. büyük mobilya
ihracatçısı olan Türkiye mobilya sektörüne 2021 için 1 milyar dolarlık yeni iş
bağlantısı oluşturması beklenen İstanbul Mobilya Fuarı, Mobilya Dernekleri
Federasyonu (MOSFED) desteği, TÜYAP Tüm Yapı Fuarcılık A.Ş. ve MOS
Fuarcılık A.Ş. organizasyonu ile gerçekleşecek. MOSFED Başkanı Ahmet
Güleç, pandemi dolayısıyla tedarik zincirlerinin yeniden şekillendiği bir
dönemde böylesi bir organizasyon düzenlemenin son derece stratejik önemi
olduğunu belirtti.
14.11.2020 00:00
Avrupa’nın en büyük mobilya fuarı 26-31 Ocak tarihlerinde  İstanbul’da
Avrupa’nın en büyük mobilya fuarı 26-31 Ocak tarihlerinde  İstanbul’da
Mobilya Dernekleri Federasyonu Başkanı Ahmet Güleç, 10 milyar dolarlık üretim hacmi ile

dikkat çeken Türkiye mobilya sektörünü yakından ilgilendiren İstanbul Mobilya Fuarı'nın

26-31 Ocak tarihleri arasında gerçekleşeceğini duyurdu. Güleç'in verdiği bilgiye göre,

MOSFED'in desteği, TÜYAP Tüm Yapı Fuarcılık A.Ş. ve MOS Fuarcılık A.Ş. iş birliği ile

gerçekleşecek olan İstanbul Mobilya Fuarı, kaplayacağı alan ve konuk edeceği marka sayısı

itibariyle Avrupa'nın ve Türkiye'nin en büyük organizasyonu olacak.



36 bin üreticisiyle dünyanın sekizinci büyük ihracatçısı olan Türkiye mobilya sektörüne 2021

yılı için 1 milyar dolarlık yeni iş bağlantısı sağlaması beklenen fuar, Covid-19 önlemlerinin

tam ve eksiksiz uygulanabilmesi için "TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi" ile "İstanbul Fuar

Merkezi"nde eş zamanlı olarak açılacak. MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, organizasyonun

önemini şu sözlerle anlattı: "260 bin metrekarelik alanda düzenlenecek olan İstanbul

Mobilya Fuarı; ürün gruplarına göre ayrılmış 23 salonda 3000'den fazla yerli ve yabancı

marka katılımı ile düzenlenecek. Fuar, toplamda 10 milyar dolarlık üretim hacmi

bulunan markalarımıza, dünyanın dört bir yanından gelecek olan sektör

profesyonelleri ve satın almacılarla daha kapsamlı işbirlikleri için ciddi fırsatlar

sunacak.



Pandemi dolayısıyla tedarik zincirinde değişikliklerin olduğu bir dönemde bu

organizasyonun üstlendiği görevin son derece stratejik olduğunu düşünüyorum ve

2023 hedeflerinde ulaşmada kilit önemde bir role sahip olacak. İhracat fazlası veren

Türkiye mobilya sektörü hali hazırda dünya mobilya pazarından yüzde 2 pay alıyor.

Tedarik zincirini kendimizden yana çevirebilirsek sadece iki yıl sonra bu payı yüzde 3'e

çıkarabiliriz. Bunu başarabilecek gücümüz var. Her fırsatı değerlendirmeliyiz. İstanbul

Mobilya Fuarı temelde bu amaç üzerine kurgulandı; Türkiye'nin mobilya üssü

olduğunu bütün dünyaya bir daha ve daha ileriden göstermek için organize edildi. 200

ülkeye yaptığımız ihracatı değer ve miktar bakımından biraz yukarı çıkardığımız vakit



36 bin üreticisiyle Türkiye'nin hemen hemen her yerine yayılan, 500 bin kişi

istihdamını destekleyen sektörümüz için çok daha başka bir hikaye başlayacak."



İstanbul Mobilya Fuarının, pandemi sürecinde ticaretin normalleşmesine zemin hazırladığını

da sözlerine ekleyen Güleç, "Bu özelliği ile İstanbul Mobilya Fuarı, ticari hayat

üzerindeki salgın etkilerinin silinmesine katkı sunarken, mobilya sektörünün bu

konudaki öncülüğünü yeniden gözler önüne seriyor" dedi.



Türkiye, mobilya ithalatçısı ülkelerin çekim merkezi olacak

TÜYAP Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü, fiziki anlamda Türkiye'de ilk kez bu çapta

büyük bir fuar düzenlendiğini aktararak sözlerine şöyle devam etti: "Pandemi sonrası içerik

ve kapsam olarak düzenlenen en hacimli sektör buluşması olan İstanbul Mobilya Fuarı,

260 bin metrekarelik alan üzerinde, Türkiye mobilya sektörünün hem tasarım hem de

üretim gücünü gösteren en önemli organizasyonlardan biri olacak. Bu fuarla Türkiye;

Avrupa başta olmak üzere mobilyada ithalatçı durumunda bulunan tüm ülkelerin çekim

merkezi haline gelecek. Toplam 23 salonda gerçekleştirilecek olan fuarda markalar,

ürün kategorileri ve kullanım alanlarına göre ayrışarak yerleşim gösterecek.



Bukategoriler de kendi içinde ev, ofis, çocuk ve genç odası, aksesuar, aydınlatma, yatak,

klasik, modern gibi alt kategorilere ayrılacak. Bu ayrım, böylesi büyük bir alanda

yapılacak olan fuarı gezmeyi kolaylaştırdığı gibi, ihtisas alanındaki ürünleri arayan

ziyaretçiler için de fayda sağlayacak."



Covid-19 ile mücadele önlemlerinin en üst düzeyde uygulanacağını da söyleyen Genel

Müdür Ersözlü, "Tüm katılımcı ve ziyaretçilerimiz hassas kontroller sonrasında içeri

girerek fuarı gezecek. Fuar alanındaki yoğunluk; giriş ve çıkış kapılarında yer alan

turnikeler, online kayıt sistemi, katılımcı portalı, MyTüyap uygulaması ve kameralar

aracılığı ile takip edilerek fuar sırasında sosyal mesafenin korunmasına yönelik

kurallar harfiyen uygulanacak. Ortak kullanım alanları sıkça dezenfekte edilip, fuar

alanında kuracağımız dezenfeksiyon istasyonlarımızla tüm misafirlerimiz için

maksimum hijyen sağlanacak. Fuar alanına giriş yapacak tüm çalışan, katılımcı ve

ziyaretçilerimiz HES kodu ve kimlik kontrolü sonrasında içeri alınacak" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--

logo

   E-posta: bilgi(@)sakaryamedyasi.com.tr
Tüm hakları Sakarya Medyası adına saklıdır: ©2019-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir.
Mobil uyumlu haber yazılımı: www.eticaret.com.tr