Sakarya sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri Ada Treninin Sakarya Garı'na girmesi için mücadelesini sürdürüyor

Sakaryalıların 1899 yılından beri 118 yıllık geçmişi olan Adapazarı Ekspresi, Yüksek Hızlı Tren (YHT) yol yapımı çalışmalarından dolayı 3 yıllığına 1 Şubat 2012 tarihinde seferleri geçici olarak durdurulmuştu. YHT yol yapım çalışmaları biterek hızlı tren seferlerinin başlamasına rağmen tarihi Adapazarı-Haydarpaşa treni yaklaşık 5 yıldır seferlerine başlayamamıştı.
Eski Milli Savunma Bakanı Fikri Işık Kocaeli'nde yaptığı basın toplantısında trenin Mithatpaşa Garın kalkacağını söylemişti. SASTOP Eş Başkanı Önder Döker başta olmak üzere STK temsilcileri ve vatandaşlar 118 yıllık tarihi olan ?Ada Treninin Adapazarı Garından kalkmasını isteyerek bir basın toplantısı gerçekleştirdi. 'Yüz binler istiyor'
SASTOP Eş Başkanı Önder Döker basın toplantısında yaptığı açıklamada, 'Sakaryalılar ve bütün toplum için imza kampanyası başlattık. Ada treni geri gelmesi için 50 bin'e yakın imza toplandı. Sakarya'mızda imza toplarken imza atmaya çekinenler oldu. İmza atarsak, ismimiz geçerse biz bundan çekiniyoruz ama gönlümüz sizinle komşularımızı yönlendiriyoruz dediler.
Yüz binler Ada treninin Adapazarı Garından kalkmasını istiyor. Siyasetçiler olsun, idareciler olsun, belediye başkanı seçildikten sonra hiç bir partinin başkanı değildir. Hepimizin başkanıdır. Bu nedenle başkanımız ne yapmak istiyor şehrinin daha rahat olması için mücadele veriyor.
Düşüncesine saygı duyuyoruz. Ama bizde 120 yıllık Adapazarı'ndan hareket eden ve halkımızın rahatı olan buradan trene binip rahat rahat gittiği bir tren yolu var. Bu tren yolu burada bizce trafiği aksatmıyor' dedi. 'ADARAY zarar etmez' Türk Ulaşım Sen İl Şube Başkanı Ömür Kalkan ise yaptığı açıklamada, 'İzmir bölgesinde iki vilayet arasında 200 tane hemzenin geçidi var. Geçit bekçileri diye tabir ettiğimiz geçitlerde duran arkadaşların parası belediyelerce karşılanıyor.
Bizim burada 4 tane hemzeni belediye kontrolsüz diye müsaade etmiyor Adapazarı Gar'a girmesine trenlerin. Bu sorumluluğunu Sakarya Büyükşehir Belediye alması lazım. Bu alındığı taktirde Adapazarı Gar'a girebilir ve hatta Adaray çalışabilir. Adaray için geçtiğimiz günlerde bir teklifte bulundum. Yaz aylarında Arifiye ilçesinde bulunan Gölbaşı park'ta güzel piknik alanları var.
Buralara birer durak yapılsa tıpkı 32 Evler civarına yapılan duraklar gibi durak yapılsa ve güzergah Sapanca'ya kadar uzatılmış olsa Adaray'ın zarar etme imkanı yok. Özellikle yaz aylarında. Önümüz kış ulaşımda hava muhalefeti dolayısıyla aksaklıklar yaşanabiliyor.
Bu aksaklıkların giderme noktasında insanların çarşıya gelmesinde engeller olabiliyor. Bunun en güzel çözüm önerisi demiryollarıdır. Bütün ülkelerde ve yıllardan beri böyledir. Toplu taşımanın önemini anlayamayan tek ülke biziz herhalde' dedi.
SASTOP ADA TRENİ, ARİFİYE Sivil Toplumu ADARAY İÇİN Büyükşehir Belediyesinden RANDEVU talep etti.
Sastop'un isteği; Özetle diğer çözümler için karar verilinceye kadar TRENİMİZ MERKEZ GARDAN ÇALIŞSIN TRAFİĞİ AKSATIP AKSATMADIĞINIDA TESPİT ETMİŞ OLURUZ yönünde.
ARİFİYELİLER ise ADARAY'ın tekrar hizmet vermesini istediler.
Mithatpaşa'dan seferlere başlayan Ada Treni maalesef halkı tatmin etmemiştir.
Büyükşehir Belediyemiz geçtiğimiz günlerde Ada treni seferleri Mithatpaşa ?İstanbul Arasında gerçekleştirilecek . Mevcut gar binası ile Mithatpaşa arasında kalan alanla ilgili 4 farklı proje hazırlandığı açıklamıştır. Hangi projenin hayata geçeceğini halk karar verecektir diyerek bir açıklama yapmıştır ki buna katılıyoruz.
HALKIMIZA SESLENİYORUZ Halka danışacağını söyleyip bir türlü danışmayan ve ekibi ile halk adına karar veren Belediyenin kararı halk adına olur mu.
Belediyeden hani ne zaman Halk danışacaksın Halk adına karar vereceksin demek hakkımız değimli? Halkımızın isteği Bellidir.
Ada treninin Adapazarı Merkez Garından hareket etmesi için kararını 1 yıl önce İmza toplayarak bildirmiştir.
ARİFİYE Trenler için TÜRKİYENİN KALBİDİR.
Şehir Merkezi ise Sakarya vilayetinin kalbidir. Karayollarının atar damarıdır. Ve de Tüm Kazaların MERKEZİDİR. VALİLİK,BELEDİYE.ADLİYE SARAYI merkezde olmalı ve ADA TRENİ ve ADARAY MERKEZ GARDAN seferine bir an önce başlamalıdır. Dünyanın tüm metropollerinde Raylı sistem tercih edilmektedir. Tren garları da Şehir Merkezindedir.
Tüm Dünya şehirleri ve Türkiyemiz de örnek. Adana'da , Komşumuz İzmit.te Kocaelide vede İstanbul'da ( İzmitten İtibaren Haydarpaşa'ya kadar 90 km. Tren şehir ve kasabalar içinden geçmektedir ) Trenden şikayet eden yoktur. BİR TEK BİZİM ŞEHRİMİZDE sadece Belediyemiz şikayet etmektedir. BU İŞTE BİR TUHAFLIK olduğu kesindir.
Yusuf Mahmutoğlu saygıyla anıldı
Merkez gardan önce Bulvar yapmaya karar verdiler, Yaşam alanları yapılacaktı. Şimdi Fuar alanı olarak faydalanmak istiyorlar, 2007 yılında Merkez garın olduğu yere Balıklı gar projesi ile AVM yapmak istediler Yapılan çalışmalar neticesi yanlış olduğu ortaya çıktı. Anlaşılan dedikodular aldı gidiyor. Bu AVM işi Şimdi yeniden hortlatılıyor. Gidişat o ki Merkez garımız ile ilgili hayaller değişik.
Belediyemiz trafiğin düzene girmesi için Bir çok bulvar açtı. Güzelde projeler var. Tek sorunumuz OTOPARK . Adaray ve Ada treni eskisi gibi Merkez gardan çalışmaya başlarsa Trafik çok rahatlayacaktır. Öncelikle Sapanca ve Kırkpınar ile çevre yerlerden en az 400 araç sahibi Tren ile şehre gelecektir. ( Sapanca tren istasyonundaki Kapalı Pazar yerinde 200 civarında araç sahibi arabasını bırakıp trene biniyordu. Arifiyeliler zaten Trenle geliyordu. Şehrin trafiğinin en kalabalı saati olan sabah 07.00-09.00 ve akşam iş dönüşü 17.30 ? 20.00 arası trafik kitleniyor. Bu 400 ve daha fazla araç trafikten eksilecektir.
TCDD 1. Geçit BOSNA CADDESİNE Üst geçit yapmaya hazır. Bu yapılmalı. Belediyemiz 2 geçidi kaldırıp 1. Geçite sevk etmeli ve oradan üst geçit altından eski tarihlerdeki gibi ( katlı Pazar . Gar arasını gidiş geliş yapmalı ) şehir merkezine yönlendirmelidir. Ayrıca Mithatpaşa istikametine doğru gitmek isteyenleri Erbakan Bulvarına yönlendirmelidir. ZİRA 2. GEÇİTİ VE 3. GEÇİDİ Kullananlar ya sola ( Bosna caddesi ve şehir merkezine ) yada sağa dönerek ( Erbakan Bulvarı ve Mithatpaşa istikametine gitmektedirler. ) Bu 2.ve 3. Geçidin işlevleri aynıdır ve trafik için çok az işlevleri olduğu açıktır. Halen 2. Ve 3. Geçitteki Erbakan bulvarı istikametine giden araçlar KENT parkın içinden tren yoluna paralel ( çok rahat gidiş geliş 2 şeritte) zaten gidip gelmektedirler. Ofis çevresi ve tren yoluna paralel Kent park içindeki yol asla parkada zarar vermez.
TCDD 4 geçit olan Erbakan Bulvarına ÜST geçit ve yan yollardan üst geçide trafiği bağlamayı öneriyor. 2. Geçiti ve 3. Geçidi Erbakan Bulvarına doğru bağlayıp üst geçit ile şehrin her kesimine ulaşmak çok rahat olacaktır. Böylelikle şehir trafiği hiçbir ışık engeline takılmadan DURMAKSIZIN hareket edeceğinden şu andaki mevcut KEŞMEKEŞ son bulacaktır.
TCDD tarafından 5. Geçit olan Mithatpaşaya da Üst geçit yapıldığında Trafik sorunu çözümlenecektir.
Sevgili Halkımız TÜM DÜNYA RAYLI SİSTEM ile toplu taşımacılık yapıyor. ADA TRENİMİZ ve ADARAY ( tramvay hizmeti veriyor) sefer saatleri koordine edilerek uyum içinde taşımacılık çok rahat yapılır. Önüne gelen Tramvaydan bahsediyor. Sakaryalılar Tramvay ortalama 15 dakikada bir mevcut hattan geçecek ve saatte ortalama 4 ve 20 saate ise 80 sefer yapacak ( 01.00 ila 05.00 arası çalışmadığını var sayarsak) değilmi . Saatte 4 sefer yapacak Tramvay trafiği aksatmayacaksa. Günde evet günde 8 sefer yapacak olan Ada treni Trafiği nasıl aksatacak.
Ada treni şu an 3 satte 1 dakika trafikten geçecek. Geçitler şu anda 20 sefer ( Bosna caddesi istikameti 2 dakika 10 saniye gardan 2. Geçit ve Kent yoluna 30 saniye trafik duruyor.) Ada treni ile organize çalışacak ve ortak 44 sefer yapacak ADARAY ( zaten bu görevi yapıyordu) nasıl trafiği aksatacak. Birileri çıkıp Raylı sistem yapılsın çalışsın diyor.
Başka alternatif. Şehir içinde raylı sistem tabi çalışsın . Ada treni ve ADARAY için mevcut raylı sistemi korumak ve tren yolunu ortada bırakarak sağından solundan gidiş geliş düşünülmüyor. İrmik var şeker var su ve ateşte hazır. Ama iyi bir plancı yok. Dünyanın en büyük şehirlerinde trenler merkeze giriyor. Bu trafiği de rahatlatıyor. Bunu Halkımızda biliyor. Amacımız Bu kadar güzel hizmetler yapan Belediye Başkanımıza sesleniyoruz. 8 ? 10 kişi ile karar vermek yerine Bu şehirde doğup Büyüyen ve şehrin Sembolü ve ihtiyacı olan Trenimizi isteyen 100 BİNLERİN sesine kulak vermesini istiyoruz
.
Mithatpaşa garının fiili durumu ŞEHİR GARI için Müsait değildir. Merkez garda her türlü imkan ve olanak mevcuttur. 22 sefer yapan ADARAY'ın trafiği aksatmadığı açıktır. 8 sefer için hazırlanan Ada treni seferleri de Bu 22 sefer ile birleştirip ( 14 Adaray + 8 Ada treni = toplam 22 sefer ) düzenlenmesi en mantıklı yoldur. Büyükşehir Belediyemizin Merkezden Kalkan ADA TRENİ PROJELERİNİ BEKLİYORUZ.H
ALKIMIZIN BASİT ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ SUNUYORUZ. Başkanımızın bunları da dikkate almasını arzu ediyoruz.
Yukarıda arz ettiğimiz gibi ADARAY ve ADA TRENİNİN bir an önce Merkez gardan seferlere başlamasıdır. Trafiği aksatması söz konusu değildir.
Şimdilik günde 8 ve ileride 16 sefer yapacak ( çoğu sabah ve gece) toplam 16
dakika için Trenimiz Engellenmemelidir. Halkın rahat ve ekonomik seyahati için Merkez Gardan kalkması en akılcı ve GERÇEKÇİ TERCİHTİR: TCDD nin ve HALKIN tercihi de budur. Tren yolunun sağındaki ve solundaki kara yolunu ıslaha bir engel yoktur. Bu trafiği de rahatlatacaktır. Belediye başkanımız randevumuza 3 aydır cevap vermediğinden bu özet raporumuzun bir kısmını HALKIMIZA sunuyoruz.
ADA TRENİ İÇİN ve HALKIMIZ İÇİN TEK ÇÖZÜM görüldüğü gibi şimdilik ( 4+4 ileride sadece günde 8 + 8 dakika geçecek olan )Trenin Merkez gardan seferlerini yapmasıdır.
Oysa araçlar için en az saatte 30+30 dakika ve saatte 60.dakika günde en az tek taraflı 720 dakika yollar kapanmaktadır. ( Karşılıklı olarak ise 1.420 dakika ) Belediyenin açıkladığı gibi Tren yolu şehri ikiye bölmemektedir. Tren yolu olmasa da kara yolu zaten ikiye bölüyor. Belediyemiz randevu verdiğinde Hazır Raporumuzda detaylı ve dakik saatlerimizi sunacağız.
ADA TRENİNİN Merkez Gardan ve de ADARAY'ın seferlerine başlaması en mantıklı çözümdür. Tren ile Mithatpaşa arasındaki trafiğe tren tarafından görüldüğü gibi hiçbir engel söz konusu olmayacaktır.
Sastop ve ve ARİFİYE Sivil Toplum Temsilcileri olarak amacımız ADARAY'ın ve de ADA TRENİNİN seferlerine başlaması ve HALKIN MAĞDURİYETİNİN KALDIRILMASI ARZUMUZDUR.
ADARAY Komisyonu Temsilcileri. ( Sastop üyeleri destekli )
SASTOP Ada treni rapor heyeti.( Adaray Komisyonu ortaklığı )